Monday, July 18, 2005

چندخبر،چندنکته

1384/04/27
به نام خدا

الف_وضعیت اکبرگنجی روزبه روزوخیمترمی شودوهمگان خواستارآزادی اوشده اند.منابع خبری ازتلاش آقای خاتمی وهاشمی شاهرودی برای آزادی اوخبرداده اند.هیئتی هم ازطرف مجلس هفتم به دیداراورفته وبه پیگیری وضعیت اوپرداخته است.سعیدابوطالب که عضواین هیت است، اعلام کرده :وضعیت نگران کننده است وفکرمی کنم اگرتخلف مطبوعاتی داشته باشد،مجازاتش زندان نیست.
دادسرای تهران چندروزپیش گزارشی ازوضعیت پزشکی گنجی ارئه کرد که نشان ازعادی بودن وضع اومی دادولی خبری که دیشب منتشرشدنشان ازوخامت حال اومی دهد:اکبرگنجی به بیمارستان منتقل شد.درحالی که کارشناسان قبلا اعلام کرده بودند: به علت سوختن تمام چربیها ؛بدن به سوختن پرتئین می پردازدکه این باعث بیهوشی وسپس کمامی شود.خداکندکه این اجمای به وجودآمده برای آزادی اوسریعانتیجه دهدوازبروزحوادث ناگوارجلوگیری کند.انشاالله

ب_ناآرامی درمهابادکه شهری دراستان آذربایجان غربی است، ادامه داردوروزبه روزخبرهای ناگواری ازآن به گوش می رسد.خبرهای متفاوتی ازشروع شدن این قائله دررسانه هااعلام شده است.سایت بازتاب قضیه رااین گونه شرح می دهد: در پي شكايات عده‌اي از مردم و مدعي‌العموم از «شوانه سيد قادر» به دليل سوابق گسترده در زمينه شرارت‌هاي خياباني، مزاحمت براي نوامیس مردم، آزار و اذيت شهروندان و نيز تعرض به صندوق رأي مردم در انتخابات رياست‌جمهوري و برخورد فيزيكي با مأمور‌ان انتظامي شهرستان مهاباد، حكم بازداشت سيار وي صادر مي‌شود كه هفته گذشته در راستاي اجراي حكم، در حاشيه شهر مهاباد با وي برخورد مي‌شود كه به درگيري و مجروح شدن وي مي‌انجامد و در نتيجه وي کشته مي‌شود. در پي تحويل جنازه مقتول به خانواده‌اش و پخش عكس‌هاي جنازه وي در سايت‌هاي اينترنتي و در سطح شهر مهاباد دامنه اعتراضات به مناطق «پشت‌تپه»، «ميدان حيوانات» و «باغ شايگان» شهرستان مهاباد كشيده شد و در زمان تدفين وي هم، عده‌اي از مردم شهر تجمع نمودند. به دنبال اين اعتراضات و روشن نشدن نحوه مرگ از طرف نيروي انتظامي براي افكار عمومي، بازار شهر مهاباد، ديروز به تعطيلي كشيده شد.اين گزارش مي‌افزايد: گروه‌هاي تجزيه‌طلب نيز با استفاده از فرصت پيش‌آمده و جريحه‌دار شدن احساسات مردم، با اشاره به سالروز ترور عبدالرحمن قاسملو، مردم را از باز كردن مغازه‌هاي خود بازداشته و نسبت به عواقب آن هشدار دادند.
سایت بی بی سی این گونه خبرمی دهد: ناآرامی ها در مهاباد از روز شنبه گذشته و در پی کشته شدن يک جوان کرد، به نام کمال اسفرم، معروف به شوانه سيد قادری به دست نيروی انتظامی آغاز شد.
گفته شده نحوه کشته شدن شوانه سيد قادری و انتشار عکس هايی از جسد وی که نشان دهنده ضرب و شتم شديد اوست، احساسات مردم به ويژه در منطقه ميدان استقلال مهاباد را به شدت تحريک کرده و اعتراض آنان را برانگيخته است.
با اين همه، از آغاز درگيری ها تا کنون، گزارش های متناقضی درباره شوانه سيد قادری منتشر شده است.
در حالی که برخی گروه های سياسی از وی به عنوان فعالی سياسی نام برده اند، به نقل از جعفر آيين پرست، نماينده مهاباد در پارلمان ايران، گفته شد که وی قاچاقچی بوده است. اما آقای آيين پرست در گفت و گو با بی بی سی اين موضوع را تکذيب کرده است.
نشریه روزهم این گونه به شرح ماجرامی پردازد: شنبه شب هفته گذشته يک جوان کرد به نام کمال اسفرم معروف به شوانه قادری به ضرب گلوله ماموران نيروی انتظامی کشته شد و اين آغاز برای نا آرامی ها در اين شهر بود. برخی سايت های خبری وابسته به قومگرايان کرد و مخالفان جمهوری اسلامی مدعی اند که ماموران نيروی انتظامی پس از شليک به شوانه او را با طرز زجرآوری با بستن به کاميون، روی زمين کشيده اند و اين آغازی برای اعتراض عمومی در مهاباد شده است.
اين خبرگزاری می گويد: شوانه در زمانی که مورد شليک گلوله قرار گرفته به همراه دوستانش در حال گفت وگو بوده است و شليک نيروهای انتظامی علاوه بر اينکه باعث مرگ او شده دو نفر از همراهان او را نيز به شدت مجروح کرده است.
به گزارش برخی سايت های خبری ، نيروهای پليس پس از شليک به شوانه او را با طناب به اتومبيلی بسته و برای ايجاد رعب و وحشت بين مردم او را در شهر چرخانده اند که اين عمل باعث جريحه دار شدن احساسات عمومی و حضور مردم درخيايانها شده است که به نا آرامی کشيد.
اما نماينده مهاباد داستان را به گونه ای ديگر تعريف می کند. آيين پرست مدعی است: اين شخص و شخص ديگری در پی تيراندازی زخمی شده بود، که رسيدگی درمانی و برخورد خوبی صورت نمی گيرد و نهايتا مقتول جان خود را در اثر شدت جراحات و خونريزی از دست می‌دهد.
به هرحال شرایط دراین شهربه شدت بحرانی است،دیشب ازبه قتل رسیدن یکی ازدرجه داران نیروی انتظامی خبردادند.برای کنترل اوضاع شهرنیروهای کمکی ازارومیه ،میان دوآب ودیگرشهرهای استان به این شهراعزام شده اند. درگيری های هفته گذشته در مهاباد ، سومين ناآرامی قومی در ماه های اخير است. پس از نا آرامی های اهواز و آذربايجان در کمتر از سه ماه اين سومين بار است که نيروهای انتظامی با تظاهرات اقوام غير فارس مواجه می‌شوند.این درگیری های قومی باعث نگرانی است.اخیراهم وزیراطلاعات ازدستانی برای ایجاداختلافات قومی ومذهبی خبرداده است.
ج_بحث زیادی سیاسی شد.حالابه وضعیت سینماوفیلم های تلوزیون می پردازیم.فیلم های سینماکه درتابستان اکران می شودازکیفیت وجذابیت لازم برخوردارنیست.فیلم های زن زیادی ،ماهی هاعاشق می شوند،رستگاری درهشت وبیست دقیقه موضوعات تکراری وضعف هایی دربازی بازیگران وفیلم نامه داراهستند.بایدمنتظرخیلی دورخیلی نزدیک،بیدمجنون باشیم شایدکه تکانی به سینماهابدهند.
اماانصافاتلوزیون امسال تابستان فیلم های خوبی راپخش کرده است مخصوصاآخرهفته هاکه سینمایک،صدفیلم وسینماچهارپخش می شود.جشنواره تابستانی فیلم های سینمایی شبکه دواگرچه فیلم های تکراری راپخش می کبداماباانتخاب فیلم های مناسب وجذاب نسبت به سالهای پیش بهترعمل کرده است.
ازطرف دیگرآخرین کاربهرام بیضایی بانام((مجلس شبیه درذکرمصائب استادنویدماکان وهمسرش مهندس رخشیدفرزین))درسالن اصلی تئاترشهربه نمایش درآمده.گفته می شودموضوع این نمایش درباره قتلهای زنجیره ای است.ماکه پول چهارهزارتومانی برای بلیط این نمایش رانداریم لااقل شماتشریف ببرید،بعدبرای ماهم تعریف کنید.
eilya110@yahoo.com

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

سلام
ازوبلاگت خوشم آمد.موفق باشی

12:15 PM  
Anonymous Anonymous said...

doste aziz
az hozoret dar soude berehneh khoshal shodam.bedorosti be fajaye'e akhir dar in yaddashtetoon eshare kardid.man ham ta chan saate dige be rooz khaham shod.

7:29 AM  
Anonymous Anonymous said...

واقعا عالی بود همه باید برای ازادی گنجی دعا کنیم به امید ان روز .همیشه سبز باشی

9:59 AM  

Post a Comment

<< Home